diumenge, 9 de febrer del 2020

LES LLISTES DE REPRODUCCIÓ

Una de les utilitats del gegant informàtic Google és la possibilitat d'elaborar llistes de reproducció. Aquesta eina pot tindre diferents usos: ens podem fer llistes de cançons que ens agraden, una llista per a una festa, una llista temàtica d'un grup, d'un cantant...Aparentment és un invent que ens permet tindre tota aquella música que ens agrada junta i que a més, va reproduint-se una darrere de l'altra, de vegades amb publicitat.
Fins i tot ja hi ha llistes fetes per a determinats usos: per a fer exercici, per a tranquil·litzar-se, per a fer una festa dels anys 80, per a efectes especials....

Ahir estava revisant una de les llistes de reproducció que tinc al meu compte. Una llista que he titulat "Cançons que m'agrada escoltar". Cada cançó té el seu motiu i em porta a un moment concret, a una raó específica. Ni bona ni dolenta. Moments i raons que em guardaré per a mi eternament.

Una vegada més la tecnologia s'uneix a l'infinit i desconegut món de les emocions i del que encara hi ha un sector de la població que creu que són ximpleries. I quan creus que la llista no creixerà, apareix una persona, una pel·lícula, una anunci que t'ofereix una música per a la teua llista. Observes que la llista va adquirint tonalitats diferents segons han estat afegides les cançons. A mena de biografia, aquest recull potser li està donant molta més informació a Google del que ens imaginem. Informació que el gegant utilitzarà per vendre't coses, per bombardejar-te amb productes que poden tindre relació amb aquest tipus de música. No em posaré conspiranoïca, a mi les llistes de reproducció em pareixen un encert, ja si algú vol fer ús del que un usuari ha posat allí, ahí no entraré. Al cap i a la fi quan et registres a aquests llocs hi ha lletra menuda que ningú llig.Sempre es pot anar als mètodes tradicionals,si això et fa sentir millor. 

El que ens ve a dir tot açò i aquesta reflexió que hui faig és que encara ens queda tant i tant per aprendre, ens queda tant per canviar, per modificar....I hi ha altres coses que ens resistim a canviar, a eliminar.... Solament fent-li un lloc a cada cosa, podrem tindre equilibri. La capacitat que tenim les persones per engrandir i magnificar un fet és un misteri. I sino, penseu en coses que en un moment eren el més gran dels vostres problemes i finalment s'han resolt. A mi em fan ganes de riure, sincerament. I hi haurà cosa millor en la vida que riure i relativitzar?
Us regale el meu últim descobriment i la meua última cançó afegida a la llista de reproducció, sense que servisca de precedent: