diumenge, 27 de juliol del 2008

Bruixes i alcohol


Després d'una pausa plena de cadències, sorpreses i molta faena m'he decidit a tornar a escriure. És curiós com els millors temes, les millors idees i els possibles post et venen al cap precisament quan no pots escriure: al cotxe, al supermercat, a una cafeteria, a la dutxa...Més d'una vegada m'han entrat ganes de parar en un marge per a anotar de què vull escriure, com qui escolta el títol d'una cançó a la ràdio i la vol anotar en el moment.Resumint, qualsevol lloc pot ser un indret que et pot inspirar escriure.
A final de juny a Oliva van fer la Fira de Fires. Diguen el que diguen, va ser un èxit, en part, gràcies a la regidora que tenim que li ha posat molt d'esforç. Una de les activitats que hi havia ofertades i programades era la Fira Essotèrica. En principi, no li vaig donar més importància, simplement em semblava curiós que en aquesta època de crisi econòmica hi haguera cabuda també per a aquest tipus d'activitat. Però la cosa no acabava ahí, allò que em va fer que em plantejara escriure ací, va ser el lloc on la van ubicar. A Oliva, a un dels trams del passeig, entre pebrella i altres herbetes i arbustos, s'han acomodat una colla de personatges peculiars. Ja hi ha qui els ha batejats: la "Pandilla del tetra bick", "El casón histórico" i altres noms no menys originals. És sorprenent com les persones tenim la capacitat d'observar la realitat,unes vegades incòmoda i altres sorprenentment agradable. Per a mi és una màgia que la gent puga tindre una opinió d'allò que l'envolta,que siga crítica i que es preocupe per allò que passa al seu poble. En definitiva em semblava molt poètic que aquella colla de personatges amb els estòmacs plens de vi barat i cervessa, poguera compartir durant dos dies els desitjos de la gent de saber el seu futur i prediccions de les bruixes llogades. Em preguntava si aquella gent tindria també el desig de saber si la resta de les seues vides l'alcohol anava a acompanyar-los o pel contrari assaboririen la sort i el destí els preparava una sorpresa. Després de tot i misteriosament, aquells dos dies de Fira Esotèrica, els individus singulars van desaparéixer.