diumenge, 8 de març del 2020

BLAU DE MARÇ

Si hi ha una cosa bonica en el mes de març és el color del cel. El blau del cel del tercer mes de l'any és, per al meu gust, apassionant. Possiblement el fet de vindre de mesos amb poca llum i en els quals es fa nit tan prompte, ajuda a valorar aquesta tonalitat de blau. El mes de març té una harmonia i un equilibri entre fred i calor. Tens dies que estaries al sol fent qualsevol activitat i també pots tindre altres freds i gelats que et fan recordar que la roba d'abric encara serà utilitzada.
Els romans iniciaven l'any a març, un any que inicialment tenia 10 mesos i que anys després aniria incrementant fins als 12 actuals. I tot això en part té el seu sentit. L'arribada de les primeres flors, dels brots que van apareixent en arbres, arbustos i plantes, ens transmeten que els cicles comencen. La natura, com sempre, és la gran mestra i ens fa veure sovint o sempre que, de manera natural i sense massa intervencions dels humans, tot acaba ordenant-se i posant-se al lloc. Poden vindre tempestes, poden vindre pluges intenses, vents potentíssims que ens preocupen, ens remouen, ens fan pensar en solucions precipitades. I finalment arriba la calma, arriba de nou la vida i el creixement.
A tots aquells i aquelles qui m'esteu ajudant aquest cap de setmana en la tempesta que m'ha vingut i que he provocat, sols puc que agraïr-vos,m'he sentit molt acompanyada. Sabeu que no és gens fàcil aquesta situació però cal valorar moltes variables i tindre pau. I això és el que he triat: tindre pau. I triaré l'opció que egoistament més pau m'aporte.